luni, 15 martie 2010

Transmisia / Cutia automata


Cutia de viteze automata permite schimbarea in mod automat a rapoartelor de transmisie in timp ce vehicolul merge, scutind conducatorul auto de schimbarea manuala a vitezelor.

Motorul poate fi pornit numai in cazul in care selectorul de viteze este in pozitia P sau N.

P - pozitia Parcare
Rotile din fata sunt blocate. Se aplica doar cand vehicolul stationeaza si frana de mana este actionata.

Această selecţie mecanic blochează arborele de iesire de transmitere, care restricţionează vehiculul de la care se deplasează în orice direcţie. Un opritor parcare împiedică transmiterea de la rotaţie, şi, prin urmare, de la vehiculul în mişcare, cu toate că nu a vehiculului-roadwheels condus pot în continuare să rotiţi în mod liber. Din acest motiv, este recomandat să folosiţi frâna de mână (sau de frână de staţionare), deoarece acest fapt usi (în majoritatea cazurilor) roţile din spate şi le împiedică în mişcare.

Cele mai multe automobile necesită P, care urmează să fie stabilite pe maneta srcare, electorul înainte de motorul cu combustie internă poate fi pornit. Aceasta este de obicei realizat printr-un comutator normal deschis "inhibitor", care este cablate în serie cu circuitul de pornire motor angajamentul, şi este de numai închisă atunci când P este selectat, prin urmare, de completare a circuitului (când cheia este apelat la pozitia de start)

R - pozitia vitezei este in Marsarier
Acest lucru realizeaza marşarier-ul in transmisie, oferind posibilitatea vehicului de a fi condus cu spatele. Pentru ca şoferul să selecteze R, ei trebuie sa ajunga la o oprire completa.
Multe transmisii automate moderne au un mecanism de siguranţă la locul lor, care are o anumită măsură, a preveni (dar nu evită complet) inadvertenţă punerea maşina în sens invers, atunci când vehiculul este în mişcare înainte. Acest mecanism de obicei, constă dintr-o SOLENOID-controlat barieră fizică pe fiecare parte a Reverse poziţie, care este pe cale electronică angajat de un comutator de pe pedala de frana.

N - Neutru
Acest decupleaza toate trenurile de viteze în termen de transport, în mod eficient deconectarea de transmisie de la roadwheels condus, astfel încât vehiculul este în măsură să se deplaseze liber în conformitate cu propria greutate, fără a forţa motrice de la motor.

D - selectie de viteze automata
Pozitie pentru conditii normale de conducere. Din viteza 1 pana la viteza superioara.
Această poziţie permite transmiterea de a se angaja întreaga gamă de trenuri de viteze disponibile înainte, şi, prin urmare, permite vehiculului să avanseze şi să accelereze.

Winter (W) - Iarna
In unele Mercedes-Benz, BMW si modele ale General Motors din Europa, un "modul de iarna" poate fi implicat in aşa fel incât viteza a doua este selectata in loc de prima viteza când se pierde tractiunea datorita alunecarii rotilor pe zăpadă sau pe gheaţă.

2 comentarii:

  1. buna, am si eu o intrebare, ce insemna si cat e de periculos atunci cand se aprinde beculetul sub turometru de cutie automata si scrie auto si masina incepe si se tureaza si la treapta 2 si la 3..etc.? ma puteti lamuri avand in vedere ca uleiul din cutie este scimbat. (scenic 1.6 16V, an 2000, aprox 90000Km)multumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut,
    Se tureaza fara sa o accelerezi sau se tureaza cand apesi pedala de acceleratie, dar nu accelereaza?

    RăspundețiȘtergere