vineri, 5 februarie 2010

De stiut despre Sistemul de Franare





In legatura cu sistemul de franare este bine de stiut:






  • Criteriul de apreciere a eficacitatii franelor este spatiul de franare.

  • Neeliberarea completa a franei de stationare determina un consum suplimentar de carburant, precum si incalzirea excesiva a butucilor rotilor din spate.

  • Efortul mai mare depus la actionarea pedalei de frana indica griparea cilindrilor receptori si a pistonaselor.

  • In cazul in care actionam o singura data pedala de franare si cursa acesteia este prea lunga, iar apoi actionand de repetate ori, cursa pedalei se scurteaza, atunci este necesara o reparatie a franei intr-un atelier specializat (service auto).

  • Cursa libera a pedalei de frana, mai mica decat cea obisnuita indica un joc onsuficient intre saboti si tamburi (discuri).

  • Atunci cand se simte un miros specific de frana incinsa, trebuie sa opriti imediat in afara partii carosabile si sa controlati rotile, deoarece este posibil ca acestea sa fie blocate, precum sa verificati daca fana de mana este actionata si s-o eliberati in caz ca da.

  • Frana de serviciu a autovehiculului trebuie sa aiba capacitatea de a asigura incetinirea si oprirea rapida, sigura si eficace a masinii, indiferent de gradul de incarcare a acesteia si de inclinarea drumului.

  • Sistemul de franare ABS (Anti-lock Breaking System) reprezinta un sistem pentru vehicule motorizate, ce previne blocarea rotilor in timpul franareii, astfe, avand controlul masinii. In cazul in care una sau mai multe roti da tendinta de blocare in timpul franarii, sistemul ABS permite stapanirea directiei masinii, eliberand rotile cu tendinta de blocare.


Mai multe informatii: Sistemul de franare

Manuale auto - Docauto.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu